Zo is het leven ! - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Zo is het leven ! - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Zo is het leven !

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

15 Maart 2008 | Portugal, Tavira

Februari is echt een kwakkelmaand geweest hier in huis. Het bleef niet alleen bij wat gesnotter. Op zijn verjaardag voelde Peter zich al niet al te best (en dat kwam niet omdat hij weer een jaartje ouder werd….) Hij is zelfs een aantal dagen thuis moeten blijven van zijn werk. (en dat is zeer uitzonderlijk!) Zelf was ik ook even niet al te fit, maar echt ziek was ik gelukkig niet. Inmiddels zijn al die kwaaltjes weer over en blaken we weer van gezondheid!
Peter is erg druk met zijn nieuwe werk en maakt heel wat kilometers hier in de Algarve en in de Alentejo. Ook zijn we gisteren weer samen een dag op pad geweest om fietsroutes te controleren.
Eindelijk is mijn eerste mozaïek afgerond. (Zie foto) Voor degene die het leuk vinden om ook eens te doen, kom gerust een workshop volgen! Inmiddels ben ik al begonnen met een nieuw werkstuk: een houten dienblad.
Begin maart kwamen Sharon met vriendin Marian even een paar dagen genieten in de zon!
Ze hadden reuze mazzel met het weer en gingen met een bruin/rood kleurtje terug naar het stormachtige Nederland. Het waren een paar gezellige dagen met beide dames! Volgend weekend komen Pa en Ma Stroeve met An en Rob. Hopelijk hebben zij net zo´n goed weer, maar belangrijker is dat we weer gaan genieten van hun aanwezigheid.
Na hun vakantie hier komen Pa en Ma Diks een paar dagen genieten van ons en het weer. Maar hoe dat geweest is lezen jullie wel weer in ons volgende verslag.
Een ander goed bericht is dat onze buurvrouw is bevallen van 6 kinderen. Jullie denken natuurlijk wat een vruchtbare grond in Portugal voor mensen, maar hier hebben we het over onze zwervende buurhond. Het gebeurde in de nacht van zondag 23 op 24 maart j.l. Zondag was er nog niks aan de hand en toen ik maandagochtend ging kijken waren er drie puppies en maandagavond waren er 6 puppies. Het trieste is wel dat er 5 jonge puppies op dinsdag een spuitje hebben gekregen en ingeslapen zijn. Eigenlijk wel egoïstisch van ons want nu zitten ze er boven weer mee. Maar ja, er zijn hier zoveel zwerfhonden dat dit echt noodzakelijk was. We hebben er één kunnen behouden, door tegen de dame, die de hondjes naar de dierenarts bracht, te zeggen dat wij er misschien wel één willen adopteren. We weten het nog absoluut niet zeker maar nu heeft tenminste de moeder nog iemand om voor te zorgen. We vonden het al triest genoeg voor de buurvrouw.
We hebben afgelopen periode ook wat minder fijne berichten uit Nederland ontvangen en dan valt het niet altijd mee om zo ver weg te zitten……..Maar in gedachten en in ons hart zijn we bij jullie!
alvast prettige paasdagen en veel lieve zonnetjes uit Tavira,
Peter en Jolanda

• 15 Maart 2008 - 17:58

Bas Diks:

Heey Pa en Jo,

Srry maar vandaag geen tijd voor msn.
    Net thuis gegeten, gedoucht en nu weer met de trein naar oss. Daar word ik opgepikt en dan met de auto naar houten.
    Leuk dat jullie het nog steeds zo goed hebben. Het weer wordt hier ook steeds beter:) eindelijk:D Ik vind dat jullie wel een hondje moeten nemen;) leuk voor faby... maar ik ben er nu vandoor moet de trein gaan halen.

Liefs Bas

• 15 Maart 2008 - 18:59

Mark En Sharon:

ey pa en jo,
    hiero is alles goed,
    nog 5 weekjes en we komen naar jullie toe,'
    hopen dat we ook mooi weer hebben,
    we merken dan wel of jullie een vriendje voor faby hebben,haha
    groeten mark en sharon

• 16 Maart 2008 - 10:11

Jeroen:

HA Pa en Jo! Leuk stukje weer. Ik heb de gegevens van opa en oma diks binnen. Zal het uit printen aan aan ze egevn. Ze zijn best zenuwachtig...haha! Leuk die kleine hondjes!Jullie moeten er echt eentje nemen. Bellen snel weer...xx Jeroen en Cristel!!!

• 17 Maart 2008 - 20:14

Mike En Hellen:

wat een kunstwerk Jolanda echt leuk!hier alles goed verjaardag van Job weer achter de rug< was weer gezellig.Stuur wat mooi weer hier naar toe het is nog steeds slecht....Hele gezellige paasdagen met opa en oma stroeve.tot hoorns x

• 18 Maart 2008 - 12:27

Pa En Ma Stroeve:

Nog even op de valreep een berichtje. Ik ben geslaagd voor een koffiefilter voor de thermoskan. Hebben jullie wel filters? Voor de rest moet ik er nog op uit, maa dat doe ik zo laat mogelijk, althans wat de kaas betreft. We verheugen ons enorm op het weerzien, pa heeft wel de zenuwen over het vliegen, maar de tickets zijn binnen en voor brngen en halen wordt gezorgd. An en Rob zijn ook erg enthousiast. Liefs en tot 22 maart. Pa en Ma

• 22 Maart 2008 - 12:59

Maya:

Hoi Peter en Jolanda,
    Het kunstwerk is mooi geworden Jolanda! Goed je best erop gedaan! En wat zien die foto's van het zonnebaden er weer aanlokkelijk uit...zou er zelf wel weer willen liggen! Maar helaas...Wij moeten het nog even stellen met de koudste pasen in 40 jaar...och, het went.
    Hoe is het met de buurvrouw? Goed dat ze er nog 1 over heeft. Zorg maar goed voor haar!
    We wensen jullie een heel gezellige pasen, en veel plezier met de loge's, maar gezien jullie gastvrijheid zal dat best goedkomen!

Liefs, Ron en Maya

• 22 Maart 2008 - 16:43

Suzanne:

Hoi..leuk weer van jullie te horen..Peter en ziek..dat is inderdaad een zeldzaamheid..Leuk hoor die mozaiek..dat wordt een winkeltje..:-)

Fijne Paasdagen voor jullie..

Liefs Suzanne..Elize en Laurens vanuit een gezellig maar gregenachtig Winssen

• 14 April 2008 - 17:33

Senya & Ron:

Hallo Peter en Jolanda, heb ik jullie eindelijk eens gevonden, na al die verkeerde mails die ik naar het oude adres had verstuurd. Was benieuwd hoe het nu eigenlijk met jullie ging. Zijn verhuisd sinds zowat 2 jaar, wel in dezelfde streek maar even van de kust af.
    Stuur ons eens een berichtje, dan laat ik je wat zien hoe we hier wonen.
    lieve groeten en abraço Senya

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.