Januari en Februari 2008 - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Januari en Februari 2008 - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Januari en Februari 2008

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

03 Februari 2008 | Portugal, Tavira

“Villa Jolapet”

De eerste maand van dit nieuwe jaar was een drukke, maar vooral gezellige maand. We kregen bezoek van Hellen, Mike, Job en Ezra voor een lang weekend van 3 tot 8 jan. Ze kwamen speciaal dit weekend voor de Dakar-rally. Helaas werd de rally op het laatste moment afgelast. Zij balen, maar gelukkig waren er nog genoeg andere dingen te zien en te doen. Job en Mike hebben een dag de Algarve onveilig gemaakt met gehuurde motors. Hellen en Ezra gingen mee shoppen!
Maandagavond moest Peter vertrekken naar Nederland i.v.m de vakantiebeurs. Hij had een erg drukke week in Nederland en kon één dagje weer wat bijkletsen met de familie! Een week later op maandagavond kwam hij weer terug en op woensdagochtend vertrok hij weer met collega’s naar een vakantiebeurs in Lissabon. Vrijdag kwam hij weer terug. Het waren drukke maar wel geslaagde dagen voor hem. En voor mij? Voor mij betekende het dat ik mijn verjaardag met Faby en met de Pieten heb moeten vieren! Maar dankzij vele telefoontjes en mailtjes voelde ik me toch echt jarig. Bedankt allemaal! En, niet te vergeten, Peter had een cadeautje verstopt…..!
Zaterdagavond de 19e arriveerden Ron en Maya voor een paar dagen sfeer proeven! We hebben een paar reuzengezellige én zonnige dagen gehad met z´n allen. We hebben veel gezien, gekletst en geborreld!
Hellen kwam met het idee om een gastenboek bij te houden van “villa Jolapet”. Zo gezegd, zo gedaan.
Na het vertrek van alle gasten zijn Peter en ik nog samen op pad geweest in de West-Algarve voor de controle van fietsroutes. Vorige week zijn we ook 2 dagen (met overnachting) in de Alentejo geweest voor de fietsroutes en voor afspraken i.v.m Peters werk. De Alentejo is de streek die boven de Algarve gelegen is. Zo komen we samen op de mooiste plekjes!

Carnaval´s zondag.
Vandaag zijn we naar Tavira geweest. Het was tenslotte Carnaval´s zondag. Dus ook hier een optocht. Wat ze hier niet kennen is een Prins Carnaval met raad van elf. Ook de muziekgroepen met dansmariekes ontbraken, maar het was een kleurrijke, leuke optocht. Na het drinken van een pilsje op een terrasje zijn we weer huiswaarts gekeerd. Net op tijd voor de regen.

Al met al heb ik nog geen tijd gehad om me te vervelen! En verder zien we wel wat er zoal op ons pad komt! In ieder geval staan er weer gezellige familiebezoekjes op de kalender………!En wij komen van donderdag 12 juni tot donderdag 19 juni weer naar Nederland.

Veel liefs en tot de volgende keer.

• 04 Februari 2008 - 05:24

Sharon En Mark:

hoi,hoi

oh,wat leuk dat jullie ook carnaval hebben daar!!
    en dan ook nog eens lekker op het terras kunnen zitten!
    als wij hier in nederland naar de optocht gaan ,dan komen we altijd helemaal verkleunt thuis!!

ja,ja nog effe en dan eindelijk,kunnen wij ook lekker naar portugal!
    (22 april)

groetjes sharon en mark!

• 04 Februari 2008 - 08:26

Maya:

Als ik mijn ogen dicht doe zit ik weer bij jullie op het terras....het was zo zalig!!!! We hebben genoten van jullie gastvrijheid, gezelligheid, verse jus en gebakken broodjes bij het ontbijt,de zon (wat hebben we geboft met het weer!) en al het moois wat jullie ons hebben laten zien! We hebben heerlijk bij kunnen kletsen en veel gelachten!Eenmaal hier in Nederland was het weer wennen, alsof we veel langer weg waren geweest...We moesten ook de ruiten van de auto krabben...het vroor, brrrrrr...Wat leuk dat jullie zo samen op pad kunnen voor het werk van Peter, geniet van die "kadootjes", want we hebben zelf mogen aanschouwen dat jullie je draai daar hebben gevonden en een mooie tijd met elkaar beleven!
    Nogmaals bedankt voor de fijne dagen enne....we zijn net pitbulls: we blijven terugkomen....maar omgekeerd zijn jullie hier ook altijd welkom maar dat wisten jullie al!

Heel veel lieve groetjes,
    Ron en Maya

• 05 Februari 2008 - 22:06

Hellen En Mike:

Ook wij hebben erg genoten van de zon en de rond leiding door de algarve,voor herhaling vatbaar.Natuurlijk ook de gezelligheid van peter jolanda en faby en de gastvrijheid.Leuk om te zien dat er daar ook carnaval is,ook wij zijn weg geweest met carnaval de optocht en daarna een kroegje in.Hier nog steeds vies weer, ben jaloers op jullie mooie weer ik moet oppassen dat ik er niet deprie van wordt.Geniet ze en we bellen de 21 ste. knuffel ven de verheesjes uit druten.

• 10 Februari 2008 - 19:57

Ma En Pa Stroeve:

Van tante An hoorde ik, dat jullie weer on line waren op jullie webside, dus meteen kijken. Wat een gezellig bericht, daar spreekt geen heimweh uit. Wij verheugen ons erg op onze komst om alles persoonlijk te aanschouwen en we hopen dat we net zulk mooi weer hebben als op de bijgevoegde foto's. met pa gaat het gelukkig weer wat beter. Hij begint eraan te wennen dat hij niet meer mag rijden en af en toe loopt hij te fluiten en te neurieën; dat is een goed teken. Mark was vandaag nog even bij ons en hij vond pa ook veel beter. We wandelen ook iedere dag een stukje om hem weer wat conditie bij te brengen, zodat hij in Tavira ook uit de voeten kan.
    Jongens we verlangen er hevig naar om jullie weer te zien. Liefs en groetjes.
    Pa en ma

• 21 Februari 2008 - 16:21

An En Rob Löwensteyn:

Als ik het goed heb,is er vandaag iets te vieren.Van harte gefeliciteerd en we wensen jullie samen veel goeds voor het komende jaar.Wij kijken er naar uit binnenkort ook met jou kennis te maken Jolanda.De foto's heb ik allemaal uitvergroot bekeken.Ook op de computer is er veel te vinden over Tavira.
    En over enkele weken gaan we het zelf bekijken.
    Zondag gaan we weer een dagje naar Ab en El.Het is wel even spannend geweest met Ab.Een prettige dag en tot gauw,
    Veel groeten Rob en An

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.