Weekje Holland - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Weekje Holland - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Weekje Holland

Door: Jolanda en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

12 Januari 2009 | Portugal, Tavira

In vogelvlucht zag ons weekje Holland er zo uit:
Op donderdag 27 nov. kwamen we aan in Weeze en stond de trotste papa Mark ons op te wachten om ons zo snel mogelijk naar Nijmegen te brengen. Het was dan ook eindelijk zover. De kleindochter kon in de armen worden gehouden! Sharon en Mark kunnen trots zijn op zo’n mooi meisje.
`s Avonds heerlijk mosselen gegeten bij pa en ma Diks.
Op vrijdag vertrokken we naar Leunen om een bezoekje te brengen aan René en Jolanda om ook eens hun zoon Rik te bewonderen. Ook zij kunnen trots zijn. Van daaruit doorgereden naar Breda om te lunchen bij “ons ma”. En ’s avonds hebben we gezellig gedineerd en geborreld met Ron en Maya in Huissen. We sliepen heerlijk in het bed van dochter Marjolein.
Zaterdagochtend hebben we een voorraadje “leesvoer” ingeslagen. Eind van de middag zijn we samen met Martijn en Bas weer bij Mark en Sharon langs geweest. Gelukkig kennen ze in Ned. een afhaalchinees! ’s Avonds werd er feest gevierd bij Jeroen en Cristel. Dat was gelijk een mooie gelegenheid om eens bij te kletsen met alle kids en met de rest van de familie Diks. Zelfs Mike was speciaal over uit Afghanistan om ons gedag te zeggen……
Door onze chauffeur Bas kwamen we weer veilig thuis in ons vakantiehuisje in Nistelrode. Bas en Martijn bleven gezellig slapen, maar goed geslapen hebben ze niet echt in de wiebelige stapelbedden. Zondagochtend genoten van het gezelschap van onze zonen én van de lekkernijen (zelfs Bavels worstenbrood!). Martijn mocht nog een fotoboek in ontvangst nemen met een terugblik op de jaren die al achter hem liggen……
´s Avonds had Sandra (met assistentie van Wilma) in Breda een fantastisch buffet verzorgd voor ma, en voor alle broers, zussen, neven en nichtjes. Ze waren bijna allemaal van de partij en het was reuze gezellig.
Maandag hebben we het overdag wat rustiger aan gedaan. Natuurlijk zijn we nog even bij Lenthe langs geweest. `s Avonds zijn we gezellig uit eten geweest met Jeroen en Cristel om te proosten op Jeroens 26e verjaardag.
Dinsdag is Jolanda een dagje gaan winkelen met de zussen in Breda en Peter heeft ’s avonds lekker snert gegeten bij pa en ma Stroeve. De volgende ochtend zijn we op de koffie geweest bij ma Disse, die weer heerlijke appelflappen voor ons klaar had staan. Als afsluiting hebben we nog een keertje bij “ons ma” geluncht. ’s Avonds gingen we naar de Chinees om eens lekker babi pangang te eten, maar dat viel nogal tegen………
En toen was het weer zover……..midden in de nacht opgestaan en naar Beuningen gereden. Bas stond ons al op te wachten om ons weg te brengen door die koude, natte en gladde nacht….
Donderdagochtend waren we om 09:00 uur weer in Faro en werden we opgewacht door Twan en Lucy die voor ons huis en niet te vergeten voor onze huisdieren hadden gezorgd!

• 12 Januari 2009 - 16:15

Maya:

Heerlijk toch zo'n "rustig" weekje Nederland...Kom je echt van bij! In kilo's dan als ik het zo lees,haha.
    Maar wij vonden het ook weer heel gezellig om eens lekker bij te kletsen! En binnenkort zien we jullie weer!
    Dus....tot 21 februari, dan drinken we een neut op Abraham Peter!

Liefs, Ron en Maya

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.