Onze laatste groet.......? - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Onze laatste groet.......? - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Onze laatste groet.......?

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

14 Januari 2008 | Portugal, Tavira

We hebben jullie allemaal op de hoogte gehouden van de stappen die we gezet hebben voor het verwezenlijken van onze droom. Het afgelopen jaar is wel niet helemaal gelopen zoals we gedacht hadden, maar we hebben toch een heerlijk jaar gehad. We gaan weer vol vertrouwen de toekomst tegemoet. Onze droom: leven (wonen en werken) in Portugal is immers wel uitgekomen. We hebben het hier enorm naar onze zin en jullie zien ons voorlopig alleen terug in Nederland voor vakantie ed.

We waren van plan om ons dagboek te gaan sluiten. Maar…………we gaan door!!!!
Uit jullie reacties blijkt dat jullie het toch wel leuk vinden om ons op deze manier te blijven volgen. We laten van de periode tot 1 januari 2008 een mooi fotoboek/annex verslag maken zodat we een mooi aandenken hebben.

We nodigen jullie natuurlijk ook uit om eens een kijkje te komen nemen, zodat je met eigen ogen kunt zien en beleven hoe wij hier leven.

Ons advies blijft: ga je dromen achterna……………..!

Voor degenen die ons telefonisch wensen te bereiken, zijn we voortaan mobiel bereikbaar op: 00351-966 644 052. Het vaste telefoonnummer is onveranderd: 00351 – 281 323 373

Tot ziens!
Peter en Jolanda
Faby en de Pieten

• 14 Januari 2008 - 15:59

Bas:

Leuk dat jullie zo door gaan.
    Wist je dat ik via hyves nu weer contact heb met tim en marjolein.
    Grappig hoe dingen kunnen lopen door het internet.

Liefs Bas

• 14 Januari 2008 - 16:07

Ezra:

Hoi Peter en Jolanda,

Leuk dat jullie toch door gaan!
    Wij hebben inderdaad met onze eigen ogen gezien, dat jullie daar onwijs mooi zitten, en dat jullie het goed na je zin hebben.
    Wij hebben echt heerlijke dagen gehad bij jullie! Helemaal top!

Veel liefs Ezra

• 14 Januari 2008 - 16:16

Martijn:

Keep up the good work! Soms moet je over lijken gaan, maar het is allemaal maar mooi goed gekomen!

• 14 Januari 2008 - 17:38

Sharon En Mark:

gelukig dat jullie hier mee door gaan!!
    mark en ik zijn hier erg blij mee!

ohja peter:stuur je effe de site door waar we konden kijken voor de goedkopen tickets

xx sharon en mark

• 14 Januari 2008 - 18:42

Petra/michiel/kids:

ook wij vinden het leuk om jullie zo te blijven volgen. Keep up the good work!!
    Succes en wie weet tot in Portugal.
    never say never

• 14 Januari 2008 - 18:44

Gea:

Zelfs mensen waar je het misschien niet direct van verwacht, vinden het leuk om op de hoogte te blijven. Al was het maar om je even in zonnige oorden te wanen... Leuk dat jullie blijven doorgaan en fijn dat jullie er in ieder geval in zijn geslaagd je dromen waar te maken.

• 14 Januari 2008 - 18:59

Twan En Lucy:

Fijn dat jullie doorgaan met het dagboek. Het is toch iets extra's om te vernemen hoe jullie het maken in Portugal.Wij hebben jullie plekje daar ook als heel leuk ervaren in een zeer mooie omgeving.

• 15 Januari 2008 - 09:25

Mariette:

Hallo Peter en Jolanda,

Leuk dat jullie doorgaan met jullie dagboek. Het is altijd leuk om een keer wat van jullie te horen.

Ben blij dat jullie je droom hebben kunnen verwezelijken.

Groeten,

Mariette

• 15 Januari 2008 - 19:15

Ron:

Hi Jolanda en Peter, leuk ik kijk altijd wel even. Heb er enorm veel zin in om zaterdag te komen. Maya ook, die is er echt aan toe....we hebben een auto gehuurd, we hebben zelf navigatie en hij herkent jullie straat dus we komen er wel.....Peter...zorg je dat ie lekker koud is....;-) tot zaterdag...
    Groet, Maya en Ron

• 23 Januari 2008 - 10:56

Wilma En Ruud:

Dag Peter en Jolanda,
    Goed te horen dat jullie het zo leuk hebben!
    We zijn in Tavira van 27/4-17/5, hopen jullie dan te zien en bij te praten.
    Lieve groet van ons!

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.