Weer tijd voor een zonnige groet! - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Weer tijd voor een zonnige groet! - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Weer tijd voor een zonnige groet!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

12 December 2007 | Portugal, Tavira

Weer een nieuw begin……………………!

In oktober hebben we in de 3 weken dat we in Nederland waren weer eens heerlijk bij kunnen kletsen met iedereen. Het waren gezellige maar ook erg drukke weken. We waren ook weer blij om weer in ons “eigen huissie” te zijn onder de Portugese zon. Ook Faby was weer erg blij om ons te zien. Ze had in het hondenhotel een afslankdieet gevolgd. Ze was dan ook mooi in vorm toen we haar weer mee naar huis namen. Nu wij nog…………….

Jullie zullen wel denken “geen nieuws vanuit Tavira?”
Maar natuurlijk hebben we wel nieuws. We zijn immers per 1 november weer een nieuwe weg ingeslagen. De meesten zullen het al wel begrepen hebben waarom we gestopt zijn met het werken voor Hans en Rineke.
Peter is vanaf 1 november druk in de weer bij Primavera Reizen. Het bevalt hem prima. Ze hebben net een erg drukke tijd achter de rug: er moesten immers nog nieuwe accommodaties gezocht worden voor de zomergids 2008. De werkzaamheden zijn afwisselend.
Maar………..het allerlekkerste is toch wel dat we in de weekenden echt vrij hebben en dat er geen noodtelefoon meer kan gaan rinkelen.
Ik ben nog druk met van alles en nog wat rondom en in het huis. Er waren veel dingen blijven liggen het afgelopen jaar en nu is alles weer zo’n beetje op orde. Verdere werkzaamheden heb ik nog niet, maar voorlopig vind ik het wel lekker zo. Vervelen doe ik me niet gauw en bovendien sta ik op het punt om met een nieuwe hobby te gaan beginnen: mozaïeken. De materialen zijn gekocht en nu kan ik aan de slag. Wie weet zetten we de volgende keer een foto van het resultaat op deze site.
Peter rijdt rond in de Algarve met een nieuwe auto van de zaak en voor mij hebben we een Volkswagen Polo gekocht. Het duurde even voor de administratieve zaken afgehandeld waren, maar mijn eigen autootje bevalt prima. Ik kan boodschappen doen wanneer het mij uitkomt en alleen naar Portugese les. We gaan nu 2x per week naar les. Deze lessen voor buitenlanders zijn gratis! Een inburgeringcursus zoals in Nederland kennen ze hier (gelukkig) niet.
Sinds kort ben ik ook lid van de bibliotheek in Tavira. Ook gratis! Je kunt er ook Nederlandse kranten lezen onder het genot van een kopje koffie Niet gratis! Ze hebben hier nog niet zo lang een Nederlandse afdeling: helaas zijn er niet zoveel boeken en veel boeken hebben we zelf ook. Maar toch leuk om weer eens wat anders te lezen. Ook Peter leest tegenwoordig!

Vanuit hier volgen we de gebeurtenissen in Nederland natuurlijk op de voet. We zijn ook heel erg blij dat Mark weer veilig en wel terug is op Nederlandse bodem.
We proosten samen ook heel wat af: namelijk op alle verjaardagen van de jarigen in Holland.

Onze buurvrouw zorgt ervoor dat we de nodige vitaminen binnen krijgen. Elke dag komt ze weer met verse sinasappels en mandarijnen! De sinasappels aan de bomen bij ons achter zijn nog niet rijp, maar Hellen, Mike, Ezra en Job als jullie komen zijn ze wel eetbaar!

Ons uitzicht hier verandert met de dag. De huisbaas is samen met de buurman een soort “dijk” aan het aanleggen en de bedoeling is dat wij een groter terras krijgen. We hebben er geen idee van hoe het gaat worden, maar we houden jullie op de hoogte.

Voor nu:
Allemaal hele fijne Feestdagen.
Maak er met z’n allen een gezellig samenzijn van en ……bij ons staat de deur ook open ….

• 12 December 2007 - 21:50

Bas:

Heey Pa en Jo,

Leuk om weer wat van jullie te horen:)
    Hier is alles goed alleen het weer is een beetje jammer maarja.... shit happens...

Liefs Bas

• 12 December 2007 - 22:55

Fam Verhees:

Olla Portugal,
    Hier gaat (bijna) alles zijn gewone gangetje, behalve dan dat ik mijn motor even op het asfalt heb gelegd, met mezelf ernaast..... beetje tupperware schade en een deuk in mijn ego.
    We verheugen ons op het reisje in januari om jullie weer te zien. Stuur een boodschappenlijstje, als jullie iets Nederlands willen hebben.

Groetjes uit een fris Druten

• 13 December 2007 - 00:29

Martijn:

Hoi daar,

Nieuws uit meest westelijk land van Europa! Goed om te horen dat jullie het wat rustiger aan kunnen doen en tijd hebben voor wat ontspanning. Mijn kerstboom staat nog niet en ik denk ook niet dat die nog gaat komen..
    Vrijdag heb ik een lustrum gala en voor deze keer ben ik niet zelf chauffeur maar heb ik een chauffeur! Ik laat wel weten hoe het was..
    Dan nog een week zwoegen en dan eindelijk vakantie (direct gevolgd door tentamens)!
    Waar kan ik het beste een goedkope vlucht boeken voor 2008? Niet vanaf Duitsland, want daar kom ik nooit in de buurt. Belgie kan nog wel.

Tot hoors,

Martijn

• 13 December 2007 - 08:02

Jeroen:

Jooohhh....

Leuk weer een verhaaltje te lezen..hier zoals jullie al wisten ookalles goed. Heb gisteren bij een sterrenrestaurant gegeten. Potje chique zeg!

Tot snel weer...

• 13 December 2007 - 08:49

Mark En Sharon:

hoi pa en jo,

ja hier gaat alles zijn gangetje,
    wij hebben de kerstboom ook al staan, en ja het is weer een kerstboom met uilen en andere witte dingen haha,
    ik stuur wel f een foto,
    nou tot bellens

liefs mark en sharon

• 13 December 2007 - 08:49

Mark En Sharon:

leuke foto's trouwens

• 13 December 2007 - 19:57

Twan En Lucy:

Wat een leuke veranderingen. We zien dat het uitvoeren van nieuwe hobby's bij jullie zelfs nog buiten op het terras kan. Bij ons in België niet want dan zouden de stukjes mozaïek misschien aan elkaar vast vriezen. Dan is lijm echter niet nodig. Ha,ha,ha...
    De kerstboom hebben wij ook al staan. De dagen rondom de jaarwisseling zullen we er echter niet van kunnen genieten omdat we dan een aantal dagen in Wijk aan Zee zitten maar da's natuurlijk ook heel leuk.
    We wensen jullie hele fijne feestdagen toe met heel veel goeds voor het nieuwe jaar.
    Groetjes Twan en Lucy en tot kijk!

• 14 December 2007 - 08:54

Maya:

Nou....tot 19 januari dus.....had Ron dat al gemeld?????? En we hebben er zin in, kunnen we het eindelijk zelf allemaal bewonderen! heel eel (computer an Tim en de letter doet het nog steeds niet!)suc6 met alles en we bellen!

Groetjes en fijn weekend!!
    Maya

• 14 December 2007 - 21:05

"pa En Ma Stroeve:

Bedankt vor jullie bericht. Ook wij wensen jullie fijne feestdagen en veel voorspoed voor het nieuwe jaar. Als ik de foto's zo bekijk verheug ik me om alles in werkelijkheid te zien. Het kan niet snel genoeg gaan. Ik hoop wel dat er wat sinaasappels over blijven voor ons. Fijn dat het werk Peter bevalt en ij Jolanda succes met het mozaiken.
    Hier gaat alles zo zijn gangetje. Het geheugen van pa gaat wel achteruit. Vanmiddag hadden we b.v. gefietst en hij kon zich later helemaal niet meer herinneren waar we naartoe gefietst waren.
    Hij moet 7 januari een rijvaardigheidstest doen om te zien of het nog verantwoord is voor hem om te rijden i.v.m. de Alzheimer. Ik ben er zelf niet zo bang voor want hij rijdt nog goed, als de zenuwen hem maar geen parten gaan spelen. Afwachten maar/
    Lieve mensen, groetjes en heel veel liefs van ons beidjes.

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.