DAAAAAAAAAAAR zijn we eindelijk weer! - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu DAAAAAAAAAAAR zijn we eindelijk weer! - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

DAAAAAAAAAAAR zijn we eindelijk weer!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

05 September 2007 | Portugal, Tavira

Dat werd tijd hè!
Mijn nichtje Ezra bracht mij op het idee om weer iets te schrijven, omdat ze naar de foto´s vroeg van Mark's afscheidsfeest van 18 juli. Dank nog aan Mariette en Hans voor hun gastvrijheid. Mark zit inmiddels alweer 6 weken in Afghanistan en heeft alweer heel wat levenservaring opgedaan. Naar omstandigheden gaat het goed, hoewel zo´n uitlevering volgens mij nooit zal wennen.

Maar nu weer een berichtje van ons.
De topdrukte zit er alweer op. Jolanda zei gisteren nog dat het net lijkt of we de zomer hier hebben overgeslagen zo snel gaat de tijd. Het was een hectische maar leerzame, mooie tijd. Soms weleens te druk maar over het algemeen was al dat geregel wel weer een uitdaging. En het belangrijkste is dat de gasten tevreden waren. We hebben eigenlijk niets vervelends meegemaakt.
De zomer begint hier nu ook wat af te lopen. De avonden worden vochtiger en koeler. Overdag is het nog steeds zonnig en warm, met een temperatuur van plm. 28 graden. We leven dus nog steeds buiten. En hebben absoluut geen spijt van ons vertrek uit Nederland. Want wat een slechte zomer hebben jullie daar gehad zeg! Geef ons dan maar een zomer zoals hier. Nou is ook hier het weer van slag want we hebben 2 weken geleden een ontzettende hoosbui met onweer en regen gehad die wel bijna één dag duurde. Je begrijpt dat we die al snel beu waren. We hadden sinds juni geen regen meer gehad.
Over een week of 5 komen we weer naar Nederland voor een week of drie. Dan kunnen we iedereen weer even zien en lekker bijpraten.
De foto´s die bijgevoegd zijn geven dus een indruk van Mark´s (tijdelijke)afscheidsfeestje. We hebben er ook nog een paar foto´s bijgedaan van ons buitenleven hier. En een paar foto´s van Carl en zijn familie. Carl is een collega van Jolanda van de SVB uit Nijmegen. Zij hadden de moeite genomen om gezellig naar ons toe te komen voor een bezoekje. Het was een gezellig weerzien.
Veel zonnige en lieve groetjes van ons.

• 05 September 2007 - 17:04

Sharon:

zie geen foto,s???
    denk dat er iets verkeerd is gegaan.
    groetjes sharon

• 05 September 2007 - 17:10

Bas:

Heey pa en jo,

Leuk om weer iets van jullie te horen.
    Ook nog bedankt voor de kaart.
    En wrijf het er maar ff lekker in van onze " Fantastische " zomer.
    Morgen mag ik weer in de schoolbanken zitten na en kleine 10 tot 11 weken.
    Ik bel morgen of overmorgen ook nog wel even om te vertellen hoe het weer was.

Veel liefs,

Bas

• 05 September 2007 - 18:24

MARK:

ey pa en jo,
    hier is alles goed, hier mag het wel wat koeler worden(55 grade nu) smorgens en savonds is het wel koel (35 grade)
    nou tot mailens liefs mark
    P.S leuke foto's

• 05 September 2007 - 18:34

Hellen En Mike:

Leuke foto's!!
    Onze familie staat er weer mooi op, maar andere ook..
    We vinden het leuk om jullie straks weer in ons druilerige landje te ontmoeten.

Doei

• 05 September 2007 - 20:59

Sharon:

waar ben ik.....

sta er weer niet bij.

• 05 September 2007 - 22:40

Anne:

Hoi hoi,

Fijn dat jullie zomer zo snel gegaan is! Ook leuk om wat foto's te zien ;)
    Tot ziens over 5 weekjes..

Liefs Anne

• 06 September 2007 - 07:30

Ezra:

Oooh dan heeft mijn berichtje toch nog wat goeds gedaan ;) Leuke foto's jullie zitten er mooi! momenteel regent het hier (zoals gewoonlijk)
    Zaterdag bbq we hopen op goed weer!

Tot over een paar weken.

Liefs Henry en Ezra

• 11 September 2007 - 07:03

Mariette:

Hoi samen,

Leuke foto's van het afscheid van Mark.
    Ook de foto's van jullie zien er uitnodigend uit zeker met de zon erop. Die hebben we hier heel erg gemist.
    Gelukkig met de dag van Mark was de zon er wel.

Gelukkig voor jullie dat de rust weer een beetje is weder gekeerd en jullie nog een paar weken en dan lekker op vakantie.
    Zou het leuk vinden als jullie een keertje aan zouden komen hier.
    Wij zijn alleen weg van 20/10 t/m 27/10 hopelijk hebben we dan nog mooi weer in Turkije, het is daar nu al zo lang mooi.

Groeten uit nu een nu wat zonnig Wijchen

• 05 Oktober 2007 - 18:48

Ma Stroeve:

Hallo lieverds
    Je zult wel denken waarom reageert ze niet, maar ik kon jullie pagina niet meer ontvangen en nu heeft Jeroen dat in orde gemaakt. Ik heb genoten van de foto's en we verheugen ons erop om volgend voorjaar te komen. Maar eerst is het feest als jullie naar Nederland komen. Het weer is de komende dagen goed, maar ja dan zijn jullie er nog niet. Wanneer komen jullie precies?
    Pa is voor onderzoek in het CWZ en ze hebben toch Alzheimer geconstateerd. Hij krijgt nu medicijnen, die de ziekte niet kunnen genezen, maar het proces wel kunnen vertragen, maar dat kan pas over ongeveer 6 maanden geconstateerd worden. Verder moet hij een rijvaardigheidstest afleggen om te zien of hij nog goed functioneert in het verkeer. Afwachten dus.Hij is er ze;f net zo bang voor, maar pa kennende zal hij toch wel bloednerveus zijn als het zover is.
    Van Mark krijgen we geregeld bericht en af en toe belt hij ook. Ik hoop dat hij alles goed doorstaat, want het wordt steeds kritieker daar.
    Zo nu weten jullie weer het een en ander. Veel liefs en tot spoedig ziens. Pa en Ma

• 28 Oktober 2007 - 11:14

Gea:

Op zoek naar een leuk vakantie-adres voor komende zomer, misschien Portugal? Bedacht me dat ik het best advies kon inwinnen bij de experts ter plaatse; wij zoeken een leuk appartement (liever niet giga-groot complex) met zwembad en vooral een VOETBAL- of sportveld. Onze jongens vinden het leuk andere kinderen te ontmoeten op vakantie, dus tja..... Mochten jullie tips hebben: marcengea@hetnet.nl is er erg blij mee!!

• 12 December 2007 - 17:11

Brigitte Sipkens:

Hallo Jolanda

Dat is al weer een poosje geleden!!
    Ik kijk af en toe op jullie site.
    Gaat alles goed??
    Groeten uit Breda!
    Brigitte

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.