Gezinsuitbreiding - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Gezinsuitbreiding - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Gezinsuitbreiding

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

19 Mei 2008 | Portugal, Tavira

Hallo allemaal,
Sinds een week hebben we gezinsuitbreiding. We hebben er een hond bijgenomen in huis. We hadden het nog niet druk genoeg!? Onze zwerfhond, bij ons achter in de ruïne, had een pup die wij in huis genomen hebben. Zijn naam is Tavir, genoemd naar de stad waar wij wonen Tavira. Hij is 10 weken oud. Het is een kruising van een Labrador met een jachthond. Het is wel weer wennen.´s Morgens om 6.30 uur sta ik op. Geef de 2 honden eten en laat ze plassen. Tavir is al behoorlijk zindelijk. Hij doet nagenoeg niets in zijn bench en in huis. Hij slaapt ´s avonds bij Faby op het kussen. Wie had dit verwacht van Faby?! We hadden een muilkorf gekocht voor Faby. Die heeft ze slechts 2 dagen om gehad. Daarna heeft Jolanda geprobeerd of het zonder muilkorf ging. En wonder boven wonder accepteert Faby haar nieuwe huisgenoot. Gelukkig maar, dat levert toch wel wat minder stress op. De foto´s zijn wel leuk hè!

Geniet van de foto´s en we zien elkaar in Juni weer in Nederland.
Liefs van Peter en Jolanda, Faby en Tavir, en natuurlijk de 2 kanariepieten niet te vergeten.
p.s. Hier ook nog een paar foto´s van het bezoek van Jeroen en Cristel bij ons thuis en aan de meest zuid-westelijke punt van Europa, São Vicente.

• 19 Mei 2008 - 21:23

Senya:

hallo van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Tavir, wat een moppie is die. Groeten Senya

• 20 Mei 2008 - 14:54

Rick:

Harstikke lief beest, wel een beetje vermoeiend zo af en toe (zeker voor faby )

• 20 Mei 2008 - 19:52

Jeroen:

Wie had dat gedacht een week geleden dat die twee samen op een kussen liggen. LEuk!

• 21 Mei 2008 - 17:31

Maya:

Lieve Peter en Jolanda,
    dat zat er wel aan te komen....is natuurlijk heel verleidelijk als dat achter je huis zit! En wat een leuke hond is het! gefeliciteerd ermee! En fijn natuurlijk dat Faby hem accepteerd...ook niet onbelangrijk! Ze heeft tenslotte wel de oudste rechten haha. Mooie foto's van de honden en van Jeroen en Christel. En uiteraard van jullie. Zou best weer even gezellig een borrel willen komen drinken...lekker even bijpraten...mis jullie en Portugal!
    Heel veel plezier van jullie nieuwe aanwinst en geniet van de honden,kanaries en uiteraard van elkaar!
    heel veel liefs, Ron en Maya

• 26 Mei 2008 - 19:53

Pa En Ma Stroeve:

Hallo lieverds,
    Wat een aanwinst zo'n leuk hondje en fijn dat het met die twee honden goed klikt. De foto's zijn leuk. Wel weer druk voor jullie, maar ja jullie zijn dat gewend
    Wij hebben inmiddels weer 8 dagen vakantie in het zwarte woud erop zitten met An en Rob. Het weer viel een beetje tegen, wat aan de koude kant, maar gelukkig grotendeels droog.
    We verheugen ons erop jullie weer te zien in jui.
    Met mijn verjaardag zijn we niet thuis, want we hebben dan een bustocht van Philips en die wilde ik pa niet onthouden. Hij vindt het leuk om oud-collega's weer te zien.
    Tot zover.
    Trouwens wat doen jullie met de honden als jullie naar Nederland komen? Heb je daar oppas voor?
    Liefs pa en ma

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.