Slechte tijden.....Goede tijden....... - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu Slechte tijden.....Goede tijden....... - Reisverslag uit Tavira, Portugal van Peter en Jolanda Diks - WaarBenJij.nu

Slechte tijden.....Goede tijden.......

Door: Jolanda en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jolanda

28 September 2008 | Portugal, Tavira

Slechte tijden…………

Zoals jullie hebben kunnen lezen is Faby afgelopen maandag overleden. Dat is een gebeurtenis die wij niet snel zullen vergeten. Maar het was voor Faby het beste, ze heeft een mooi leven gehad (zie foto’s). Bedankt diegene die een berichtje hebben gestuurd en/of gebeld hebben. Fijn om te merken dat er zo meegeleefd wordt vanuit Nederland en Afghanistan.
Verder heb ik mijn werk met onmiddellijke ingang moeten beëindigen. Ik had het anders gewild maar helaas lag deze beslissing niet bij mij. Er is nu een juridische procedure ingang gezet en we wachten af.

Goede tijden………..

Maar niet getreurd: wij zouden geen Peter en Jolanda heten als we geen lichtpuntje zouden zien aan de horizon.
We zijn namelijk begonnen met een eigen bedrijf. Ja, zullen sommige denken daar hadden jullie het al eerder over. Inderdaad, maar nu is het dan zover.
Kijk maar eens op onze website www.sonhotravel.com.Daar kun je ook lezen waarom we het bedrijf Sonho Travel hebben genoemd. We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest met het “vullen “ van de website. Gelukkig had ik nog veel kontakten uit het verleden.Dus hebben we die kontakten gemaild en/of gebeld om te vragen of ze met ons wilden gaan samenwerken. En het resultaat mag er wezen. We hebben al meer dan 50 accommodaties op onze site staan. En er komen er iedere week weer nieuwe bij. Ook verzorgen wij transfers van de luchthaven naar de accommodatie v.v. en bieden wij dagexcursies aan. Kortom we bieden een compleet pakket aan en hoeven ons niet te vervelen. Ook nemen we de zorg op ons voor huizen van eigenaren die hier niet wonen. Wij houden een oogje in het zeil.

Kennen jullie de slogan nog: Help de Diksies de winter door!

Wil jíj ons nu een handje helpen om Sonho Travel meer bekendheid te geven stuur dan een email, met ons websiteadres www.sonhotravel.com, naar je email bestand (vrienden, familie, kennissen, buren, collega’s, medesporters etc…….). Zo krijgt onze website in een korte tijd bekendheid bij veel mensen. En laat dan de boekingen maar komen. Wij zijn er klaar voor.
Terwijl we dit schrijven, komt de regen met bakken uit de lucht gevallen (zie foto’s). Ja, als het hier regent dan valt er ook wat. Helaas kunnen sommige familieleden die hier geweest zijn dit beamen.

Zondaggroeten uit Tavira,
Jolanda en Peter en een poot van Tavir!

• 28 September 2008 - 14:52

Mariette:

Hallo Peter en Jolanda,

Sorry voor het verlies van Faby...hij heeft jullie mooie jaren bezorgt en mooie jaren bij jullie gehad.

Ik ben weer terug uit Egypte en heb een goede vakantie gehad.

Ik wens jullie veel succes met jullie eigen bedrijf.

Heel veel succes,

Mariette

• 28 September 2008 - 15:21

Fam Benink:

hoi Peet en Jolanda
    Jullie hangen nog zo mooi met jullie afscheidsfoto naast onze computer met Fab. Heel veel sterkte. Gelukkig weten jullie inderdaad alweer een positieve draai te geven aan alles met jullie nieuwe onderneming. Heel veel succes. Wij zullen de link doorsturen.
    Veel liefs
    Michiel, Petra, Siem en Emma

• 28 September 2008 - 16:05

Mike:

Salaam! (hallo)
    Als je wat aanvragen in het Arabisch krijgt, niet schrikken!! Is geen Taliban, maar ik heb jullie website doorgemaild naar: ALL USERS in Afghanistan ;-) Is dat erg?? Sterkte met jullie bedrijf,
    groetjes uit de stofzak,

Mike

• 28 September 2008 - 17:12

Nancy:

Lieve Peter en Jolanda

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie hondje.
    Een huisdier verliezen is alsof je je beste maatje verliest he. Ze heeft gelukkig een mooi leven bij jullie gehad.

Ik wil jullie natuurlijk feliciteren met deze wel zeer mooie site en ik wens jullie heel veel geluk met jullie bedrijf.
    Het ziet er goed uit hoor. En met jullie aan het hoofd moet het zeker goed gaan komen!
    Ik zal zeker reclame voor jullie maken.
    Enne ik heb al een mooi huis gezien om met de "tonnies" in te verblijven :)

Veel sterkte en succes met alles. Liefs Nancy en Maarten

• 29 September 2008 - 05:51

Hellen:

hallo luitjes;
    Faby heeft een mooi leven gehad en gelukkig bij dieren mogen wij beslissen wanneer het genoeg is geweest!laat de regen maar komen,als ik kom is het droog....tot 1 nov.

• 29 September 2008 - 08:34

Ron En Maya:

Lieve peter en Jolanda,
    We gaan jullie website promoten hoor! tsja en verder had ik jullie net al gemaild en kijk ik nu pas op jullie site...mooie foto's van Faby...en wat is Tavir groot geworden!
    Liefs, Ron en Maya

• 02 Oktober 2008 - 11:15

Wilma En Ruud:

Hoi Peter en Jolanda,
    Goh, lees nu pas dat Faby er niet meer is, dan is het toch nog snel gegaan. Veel sterkte gewenst met het verlies van Faby en geef Tavir maar een extra knuffel!

• 02 Oktober 2008 - 13:31

Job:

Hoi peter en jolanda

Heb het gehoord van faby is echt erg,maar wel het beste voor hem denk ik ook gelukkig hebben jullie tavira nog hier alles goed verder mama komt binnen kort jullie kant op hebben wij thuis ook ff rust ssstt niet zeggen he!!
    met melis gaat ook nog steeds alles goed en werken ook. zal wel fijn vinden als papa weer thuis is wel rustig zo af en toe en mis het gemopper en gezeur af en toe ook wel...

gr job

• 19 Oktober 2008 - 17:56

Brigitte Sipkens:

Hallo Jolanda

Niet zo leuk het verhaal van Faby! Sterkte gewenst.
    Ik kijk regelmatig op jullie site.
    Mijn dochter heeft tegenwoordig ook zo'n site want ze loopt stage in Parijs.
    Veel succes met jullie eigen bedrijf!
    Ik zal het doorgeven.
    Kwam pas je zusje tegen in de supermarkt! Lijkt sprekend op jou maar is blond!
    Die vertelde dat je binnenkort weer op bezoek in nederland komt.
    Groetjes Brigitte Sipkens

• 22 Oktober 2008 - 12:12

Mandy:

Hoi Peter en Jolanda,

ik lees net van de slechte tijden...ach gut en je was zo gek op die hond he peter!! Maar hij heeft een goed leven gehad bij jullie dat weet ik zeker!!

Ik wens jullie veel succes met jullie bedrijf!! en ik zal ook proberen een beetje "reclame" te maken voor jullie.

Hier gaat alles ok, Noor krijgt er in april een broertje of zusje bij dus er komt weer een van der Made bij haha.

Nou veel succes en tot hoors veel groetjes van Mandy

Verslag uit: Portugal, Tavira

Een bestaan in Portugal

Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen.
Gezinsamenstelling:
De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren.
'O nosso Sonho'
Onze toekomst:

24 Mei 2009

Hollandse gezelligheid!

14 Maart 2009

Abraham in Druten

01 Februari 2009

Een vreemde manier van wakker worden!?!?!

12 Januari 2009

Weekje Holland

12 Januari 2009

Bezoek uit Holland
Peter en Jolanda

Wij zijn Peter en Jolanda Diks. Een echtpaar uit Beuningen, een plaats 5 km van Nijmegen. Peter is 47 jaar oud en werkt als travelmanager bij MVO Travel in Beuningen. Koopt hotels, en huizen in voor een reisorganisatie en verhuurt deze aan particulieren.Tevens verwerkt hij deze in een reisgids en verhuurt ze aan reisbureaus. Jolanda is 46 jaar oud en werkt bij de Sociale Verzekeringsbank in Nijmegen. Faby, de boxer, is 8 jaar oud en is de vriendin van Peter. Zij mag ook mee naar de Algarve. Gezinsamenstelling: Samen, beiden gescheiden, hebben wij 5 kinderen allemaal jongens in de leeftijd van 16 t/m 23 jaar oud. Drie jongens hebben al verkering. De oudste drie jongens zijn de deur al uit, de 2 jongsten gaan studeren. 'O nosso Sonho' Je zult je vast afvragen wat betekent dit woord. In het Portugees betekent het ' onze droom' . En inderdaad zoals de titel al zegt een droom wordt werkelijkheid voor ons. Kijk op een gegeven moment kom je op een leeftijd waarbij je denkt; als ik nu mijn droom niet tot uitvoer breng komt het er nooit meer van. En ik moet er niet aandenken dat als ik strak oud ben, ik altijd blijf denken 'had ik toen die droom maar verwezenlijkt, nu kan het niet meer'. Dat lijkt mij afschuwelijk. Mijn motto is altijd geweest ' je leeft maar één keer, haal er dan ook uit wat er in zit' . Onze toekomst: Wij hebben alles goed overwogen voordat we deze stap gingen zetten. Het is tenslotte niet niks om je kinderen en familie achter te laten en 2500 km. verderop te gaan wonen. Toch heeft het altijd bij mij gekriebeld om in Portugal te gaan wonen. Na de afgelopen jaren Jolanda regelmatig mee genomen te hebben naar Portugal is ook zij verknocht aan dit heerlijke land.Wij gaan 5 kilometer van Tavira wonen, een mooie vissersplaats ten oosten van de hoofdstad Faro. Per 1 november gaan we werken voor een bedrijf gespecialiseerd in management en verhuur van accommodaties ten Oosten van Faro genaamd East Algarve Property Management/Rentals. Daar krijgen we het management over 65 woningen, varierend van zwembadvillas tot appartementen. Deze moeten iedere week gecontroleerd en gerapporteerd worden aan de eigenaren. Tevens gaan we de gastenservice verlenen aan vakantiegangers die één van deze huizen gaan huren. Dus u weet waar u volgende vakantie naar toe gaat! Mail ons maar.